Zarząd Główny Związku Emerytów i Rencistów Pożarnictwa RP

Zarząd Główny Związku Emerytów
i Rencistów Pożarnictwa RP

Wycieczka zorganizowana przez Koło nr 8 w Częstochowie

Częstochowskie Koło nr 8 ZEiRPRP, korzystając z usług miejscowego biura podróży zaprosiło emerytów, członków swojego i zaprzyjaźnionych kół regionu śląskiego do udziału w wycieczce autokarowej „Bałkańska pętla” w dniach 16.09 – 28.09 br.

Po przejeździe przez Czechy, Słowację, Węgry dojechaliśmy na nocleg do stolicy Serbii Belgradu. Tam zwiedzaliśmy niezwykle ciekawe historycznie, pełne śladów kulturowych miasto: między innymi potężną twierdzę Kalemegdan, cerkiew św. Petki z „cudownym źródełkiem”, bazylikę Sveti Sava, pałac księżnej Ljubicy. Po noclegu w Belgradzie przyjechaliśmy do hotelu GALEB w Czarnogórze. Piękna pogoda sprzyjała kąpielom słonecznym i morskim. Pobyt wypoczynkowy wzbogacony był o wycieczki.

Zwiedziliśmy Budvę, zwaną „małym Dubrownikiem”, m.inn. pozostałości starożytnych budowli, średniowieczną kaplicę i cytadelę, Nad Zatoką Kotorską spacerowaliśmy urokliwymi, wąskimi uliczkami w Kotorze, zwiedziliśmy Katedrę św. Trifona wraz z relikwiarzem.

Wyjechaliśmy również na jednodniową wycieczkę do pełnej kontrastów, a jednocześnie niezwykle szybko rozwijającej się Albanii. Zwiedzaliśmy miasto Szkodra, w którym przenikają się trzy kultury i religie: Islam, Prawosławie i Katolicyzm. Spacerowaliśmy po uliczkach Tirany – stolicy Albanii (pałac prezydencki, meczet Hadżi Ethem Beja, opera).

W drodze powrotnej do Polski przyjechaliśmy na nocleg do Medjugorie w Bośni i Hercegowinie, a w kolejnym dniu zwiedzaliśmy słynny stary most w Mostarze, meczet, dom turecki, oraz sanktuarium w Medjugorie.

Bardzo udana, pełna pięknych, poznawczych wrażeń impreza turystyczno – wypoczynkowa „Bałkańska pętla” zapisała się głęboko w pamięci wszystkich uczestników, a także w licznych galeriach fotograficznych. Organizowanie podobnych imprez sprzyja poprawie aktywności i integracji emerytów, rencistów naszego pożarniczego środowiska. Koło nr 8 od wielu lat włącza się w organizowanie takich wyjazdów i dąży do podtrzymania tej tradycji w kolejnych latach.